Amb motiu del Dia sense cotxes, Esquerra Republicana reclama un nou model de mobilitat i de transformació urbana per l’Hospitalet

Amb motiu del Dia sense cotxes, Esquerra Republicana reclama un nou model de mobilitat i de transformació urbana per l’Hospitalet

Els republicans proposen, en el marc de la Setmana de la Mobilitat, repensar la ciutat amb iniciatives per guanyar espai per la gent, transformant l’urbanisme per guanyar espai verd, apostant pel transport públic i fomentant la mobilitat activa amb desplaçaments a peu i en bicicleta

 

Esquerra Republicana ha reclamat repensar el model de mobilitat a l’Hospitalet, amb motiu de la Setmana de la Mobilitat i el Dia sense cotxes que se celebra avui. Els republicans han assenyalat que la ciutat s’enfronta a greus problemes deguts a la manca d’espai públic, la circulació, l’urbanisme hostil i la contaminació, que arriben a afectar no només el medi ambient sinó la qualitat de vida i la salut de la ciutadania.

 

Així, des d’Esquerra Republicana han proposat avançar en la transformació urbana de la ciutat. L’Hospitalet ha patit durant dècades, i encara avui, un urbanisme hostil al servei de l’especulació i la construcció desfermada, que ha provocat una alta densitat poblacional i un espai públic disputat, amb carrers i voreres estretes on s’ha prioritzat el cotxe. Per això cal reordenar els usos a la via pública, i impulsar de manera decidida i efectiva la creació d’illes de vianants, amb accions d’urbanisme tàctic que permetin posar en marxa i consolidar els canvis, i avançar cap a un model de ciutat de proximitat que no requereixi de desplaçaments en vehicle privat.

 

En aquest sentit, des d’Esquerra Republicana recorden que al mes de juliol ja van aconseguir aprovar al Ple una proposta per millorar la mobilitat activa a l’Hospitalet, amb mesures que anaven en aquesta línia. L’objectiu és millorar la mobilitat fomentant els desplaçaments a peu i en bicicleta, garantint les zones de descans i bancs a tots els barris de la ciutat, amb carrers més accessibles i sense barreres arquitectòniques, amb més espais verds o desplegant una xarxa ciclable ben planificada i segura.

 

Malgrat que les darreres setmanes s’han posat en marxa algunes mesures, com la implantació de les vies ciclables 30 en alguns carrers de la ciutat, els republicans han demanat que es convoqui la Comissió de la Bicicleta tal com reclamava la moció aprovada, per tal de permetre la participació de partits, entitats i veïns en el disseny i aplicació d’aquestes mesures. Per altra banda, des d’Esquerra Republicana també han denunciat el desinterès de l’Ajuntament per implantar un servei públic de bicicleta compartida d’estacionament fix, com el Bicing, permetent que empreses com Mobike/Movi, i d’altres sense llicència, operin a la ciutat lliurement, oferint un mal servei, ocupant voreres i empitjorant l’accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda.

 

El portaveu republicà i cap de l’oposició Antoni Garcia ha lamentat la manca d’iniciativa de l’Ajuntament, assenyalant que “els mesos de confinament han estat una oportunitat perduda per posar en marxa algunes d’aquestes mesures, i guanyar espai per garantir sortides segures tal com venim reclamant des de fa mesos”. Garcia ha posat com exemple els talls de carrer efectuats al mes de juny, només durant tres caps de setmana i sense cap voluntat de mantenir-los i fer-los efectius.

 

Per això Antoni Garcia ha exigit al govern municipal que tinguin “valentia per posar en marxa les mesures que proposem. El republicà ha demanat “transformar l’Hospitalet, canviar el gris del ciment i l’asfalt pel verd, per fer una ciutat amb una mobilitat més sostenible, una ciutat més habitable i amb una millor qualitat de vida pels nostres veïns i veïnes”.

Post a Comment

banner